WAT KAN TERUGBETAALD WORDEN?
Voor een aankoop moet de factuur of de betaling op naam van de werknemer zijn gesteld. De aankoop van een of meerderen, nieuw of tweedehands, materiaal, uit een winkel, op internet of van een privépersoon.
Aankoop van een fiets, eenwieler, step, driewieler of gesloten vierwieler, niet sneller dan 45 km/u, aangedreven door spierkracht en/of elektrisch. Gemotoriseerde driewielers en vierwielers, zoals gedefinieerd in de algemene regeling over de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg, met dien verstande dat deze alleen in aanmerking worden genomen wanneer ze elektrisch worden aangedreven en ontworpen zijn voor het vervoer van personen en, in het geval van vierwielers, uitgerust met een gesloten passagierscompartiment.
Aankoop van alle specifieke accessoires die aan de fiets zijn bevestigd (tassen, houders voor mobiele telefoons, fietssloten, GPS specifiek voor fietsen, enz.). Aankoop van verplichte veiligheidsuitrusting zoals beschreven in de verkeersregels (helmen, fluorescerende vesten met reflecterende strips), andere kleding met reflecterende strips en/of voornamelijk fluorescerend.
Onderhoud, reparaties en reserveonderdelen, stallingskosten en beveiligde fietsboxen.
Pechhulp, verzekeringen (diefstal, omnium, burgerlijke aansprakelijkheid).
Mogelijkheid om meerdere fietsen te kopen voor uzelf of voor gezinsleden, zonder verplichting tot woon-werkverkeer. Aankoop van een bromfiets of een elektrische motorfiets.
WAT KAN NIET TERUGBETAALD WORDEN?
Uw werkgever kan deze vergoeding hebben uitgeschakeld, die dan niet beschikbaar zal zijn in het vergoedingsmenu van de Olympus Mobility App.
Smartwatches, smartphones, voertuigen gesleept door een voetganger.
Fietsendragers (die kunnen deel uitmaken van pijler 1 als accessoire van een bedrijfswagen).
Terugbetalingsverzoeken die in het vorige kalenderjaar zijn betaald. Terugbetalingsverzoeken met een betalingsdatum die voor de startdatum van het mobiliteitsbudget van de werknemer was.
Aankopen zonder duidelijke omschrijving van gekochte artikelen of betalingsbewijs.
Niet alle mogelijkheden of beperkingen zijn beschreven. In geval van tegenstrijdigheden tussen documenten of twijfels over een vergoeding, neem dan contact op met uw mobiliteitsmanager.
Comments