Er zijn genoeg goede redenen om het mobiliteitsbudget in te voeren.

De eerste motivatie om een mobiliteitsbudget in te voeren moet zijn om aan een reële behoefte van uw medewerkers te voldoen. Om dit te verifiëren zullen we op een eenvoudige en efficiënte manier uw medewerkers informeren over wat een Mobility Budget is en vervolgens hun motivatie om voor het Mobility Budget te kiezen in kaart brengen.

 

De tweede goede reden is dat het mobiliteitsbudget per definitie een financieel neutrale operatie is voor de werkgever en financieel voordelig voor de werknemer. U moet dus zeker niet denken dat het duur zal zijn of dat het directe besparingen voor u zal opleveren.

 

Aan de andere kant zal het mobiliteitsbudget u indirecte besparingen opleveren, omdat het u zal onderscheiden van uw concurrenten op de arbeidsmarkt. Zo kunt u mensen aantrekken die geen mobiliteitsbudget hebben in de andere bedrijven waar ze zich aanmelden. U verhoogt ook de loyaliteit van uw werknemers die niet vertrekken naar een andere werkgever die deze dienst aanbiedt.

 

Maar er zijn nog andere voordelen die uw bedrijf zal genieten.

  • De reductie van CO².

  • De verbetering van uw bedrijfsimago.

  • Verminderde parkeerbehoefte.

  • Het beste gebruik van de reistijd van uw medewerkers omdat ze kunnen werken in plaats van rijden.

  • Het verbeteren van uw ISO-certificaten (bijv. ISO 14.000: Milieumanagementsystemen).