top of page
Foto van schrijverThierry Devresse

De Standaard zet de evolutie van het mobiliteitsbudget in perspectief.

In de ‘war for talent’ ontdekken steeds meer IT- en consultancybedrijven het mobiliteitsbudget, als alternatief voor de klassieke bedrijfswagen. De meeste werknemers gebruiken het budget om er hun huishuur of woonlening mee te betalen. Wat kunt u er nog mee doen? En welk budget mag u verwachten?


Frida Deceunynck.

De Standaard, Mijn Geld, zaterdag 29 september 2024.


Is de formule een succes en wie kan ervan genieten?

Steeds meer werknemers vinden de opties uit het mobiliteitsbudget een aantrekkelijke deal. Door die toegenomen interesse zijn ook steeds meer werkgevers bereid om het systeem te implementeren in hun bedrijf. Dat is de noodzakelijke eerste stap: zolang uw werkgever het systeem niet aanbiedt, kunt u er als werknemer ook geen gebruik van maken.

Volgens cijfers van de RSZ steeg het aantal werkgevers dat het mobiliteitsbudget aanbiedt in 2023 met 55 procent, tot 1.155. Het aantal werknemers met een mobiliteitsbudget verdubbelde dat jaar tot 10.250.

 

“Dit jaar is die groei nog een versnelling hoger geschakeld”, zegt Thierry Devresse van MMBB, een start-up die mobiliteitsbudgetten beheert voor 4.900 werknemers bij 260 werkgevers.

 

“Om de twee werkdagen verwelkomen wij een nieuw bedrijf als klant. Tegen het einde van het jaar zal het aantal gebruikers in ons land meer dan verdubbeld zijn in vergelijking met vorig jaar. We verwachten dat tegen eind december zo’n 25.000 werknemers die nu een salariswagen hebben, over een mobiliteitsbudget zullen beschikken. Dat is bijna 10 procent van alle salariswagens.”



173 weergaven0 opmerkingen

Commenti

Valutazione 0 stelle su 5.
Non ci sono ancora valutazioni

Aggiungi una valutazione
bottom of page